MPs defend fees of up to £1,000 an hour to appear on ‘Kremlin propaganda’ channel

Photo of MPs defend fees of up to £1,000 an hour to appear on ‘Kremlin propaganda’ channel
Facebook
VKontakte
share_fav

Commons register of interests shows satirical show has employed at least 10 Tory and Labour politicians

MPs who have accepted up to £1,000 an hour to appear on television shows broadcast on RT, formerly Russia Today, have defended their links to the station, classed by the US government last week as a Kremlin propaganda vehicle.

Analysis of the Commons register of interests for the last two years show at least 10 have been paid handsomely for appearing on the channel, which is now coming under acute scrutiny after both the US and UK governments accused Russia of meddling in elections and pushing fake news.

Continue reading...
view The Guardian: World News
#television industry